Lietuvių patarlė sako: „Bitutės sunkus darbelis, bet saldus vaiselis“. Panašiai galime pasakyti apie mūsų partnerių „Ketofood“ užsibrėžtą tikslą atidaryti parduotuvę, kurioje visi asortimento produktai būtų be pridėtinio cukraus ir su mažiau angliavandenių. Tikslą pasiekti pavyko ir virtualias elektroninės parduotuvė duris jie atvėrė prieš beveik ketverius metus. Iki tol „Ketofood“ turėjo nueiti ilgą kelią, o koks jis buvo, pasakoja „Ketofood“ įkūrėjas Mantas Mikoliūnas.

Įkvėpimas kurti verslą – iš siekio kviesti žmones gyventi sveikiau

Nors daugelis pasaulio sveikatos organizacijų tebesvarsto, kokios yra sveikiausios cukraus suvartojimo normos, akivaizdu, žmogui išlaikyti balansą dėl įvairių priežasčių darosi vis sudėtingiau. Nuo to savo istoriją pradeda ir „Ketofood“ direktorius Mantas Mikoliūnas. Jis pasakoja, kad idėja kurti verslą kilo diskusijų apie cukraus vartojimą su gydytojais metu, taip pat stebint žmonių maitinimosi įpročius.

„Daugelis skuba, dirba ir neturi laiko gaminti sveikus patiekalus, tad vis dažniau renkasi greitąjį maistą, kurio pagrindas – pridėtinis cukrus ir greitieji angliavandeniai. Negerai sveikatai per dažnai vartoti tokį maistą. Siekdami subalansuoti racioną arba pasiūlyti alternatyvų griežtai savo maistą prižiūrintiems (pavyzdžiui, cukriniu diabetu sergantiems) nusprendėme atidaryti specializuotą el. parduotuvę“, – apie verslo pradžią pasakoja M. Mikoliūnas.

Pirmas žingsnis verslo link buvo išanalizuoti panašias el. parduotuves ir jų asortimentą. Dairytis teko ne tik po Europos, bet ir JAV rinką, nes aplink tokių gyvavo dar labai mažai. Po to iššūkių kėlė ne tik paties verslo pradžia, bet ir prasidėjusi COVID-19 pandemija.

„Atidarėme lapkritį, o po kelių mėnesių jau viskas buvo uždaryta. Ekonomika – pristabdyta, tiekimo grandinė sulėtėjo, prekių pristatymas tiek Lietuvoje, tiek užsienyje strigo. Na, bet viską išgyvenome, dabar turime ir elektroninę, ir fizinę parduotuves. Vilniuje produktų galima įsigyti ir „Wolt“ bei „Bolt“ programėlėmis“, – džiaugiasi „Ketofood“ įkūrėjas.

Tiesa, partneriai papasakojo, kad ir patys ilgainiui pakeitė gyvenimo būdą – pridėtinio cukraus atsisakė visai, o angliavandenių stengiasi suvartoti kuo mažiau. Taigi verslo filosofija ir asmeninės vertybės yra glaudžiai susijusios.

„Ketofood“ internetinėje parduotuvėje – didelė pasiūla
  1. Mikoliūnas sako, kad nuo pat pradžių siekė kuo greičiau surasti dažniausiai į klientų pirkinių krepšelį patenkančių gaminių alternatyvų. Paieškos pasiteisino, nes „Ketofood“ parduotuvėje žmonės dairosi pačių įvairiausių produktų – nuo miltų, makaronų, užtepėlių, duonos iki saldumynų ir tokių skanėstų, kaip kruasanai. Dalį šių poreikių gali išpildyti ir „Biržų duonos“ gaminiai.

„Mūsų asortimentą papildo „Biržų duonos“ granola, krekeriai, bandelės, picos padas, migdolų duona ir tamsi duona su sėklomis. Mums ypač svarbu, kad turėtume duonelės, nes kiekvienas klientas, kad ir kokį mitybos būdą rinktųsi, nori ant stalo skanaus kepalėlio. Juk jis – mūsų kultūros dalis“, – dalijasi M. Mikoliūnas.

Iš patirties žinome, kad užpildyti visą klientų pirkinių krepšelį, nėra paprasta. Todėl į svečius su savo „Keto“ gaminių linija atėjome ir mes, „Biržų duona“.

„Nišinius poreikius pildyti pradėjome atidarę atskirą „Biržų duonos“ cechą, kuriame gaminame produktus be glitimo. Po šio etapo sekė nauji iššūkiai, nes pamatėme, kaip svarbu atliepti unikalias žmonių reikmes, – pasakoja „Biržų duonos“ Vilniaus regiono vadovas Virgilijus Skunčikas. – Taigi vos sužinoję apie „Ketofood“ parduotuvę ir pakalbėję su įkūrėjais nė nedvejojome, kad savo gaminiais prisidėsime prie jų veiklos. Tokiais galimybių laikais niekas neturi patirti diskomforto dėl produktų trūkumo.“

Paklausėme „Ketofood“ direktoriaus, koks yra didžiausias asortimento iššūkis? Jo nuomone, klientai labai ieško panašių į įprastų kepinių saldumo, tekstūros ir skonio.

„Sukurti receptus ar gaminius, kurie patenkintų klientų lūkesčius, sakyčiau, yra didžiausias iššūkis verslams. Mes ir patys prieš pradėdami prekiauti nauju gaminiu visada jį paragaujame, įvertiname skonį ir sudėtį. Labai svarbu suderinti abu šiuos aspektus“, – pasakoja M. Mikoliūnas.

Klientų akys vis dažniau krypsta į produkto sudėtį

Partneriai pastebi, kad klientų įpročiai keičiasi. Jie dažniau dairosi sveikesnių gaminių, su kiekvienais metais jų akys vis labiau krypsta į gaminių etiketes.

„Jaučiame augantį pirkėjų sąmoningumą ir atidumą naudojamiems produktams. Jie vis labiau domisi produktų sudėtinėmis dalimis, kilmės šalimi. Taip pat pastebime, kad savo pirkinius planuoja iš anksto, o tai reiškia, kad stengiasi įsigyti tiek, kiek reikia, kad netektų jo švaistyti“, – teigiamais klientų pirkimo pokyčiais dalijasi „Ketofood“ direktorius.

Anot M. Mikoliūno, Europoje daugėja tiekėjų, siūlančių gaminius be pridėtinio cukraus. Kuo daugiau tokių verslų, tuo lengviau klientams surasti reikiamus produktus ir formuoti savo pirkinių krepšelį, nes dabar maitintis be pridėtinio cukraus ar mažiau angliavandenių vis dar reikia papildomų pastangų.

„Ketofood“ ir „Biržų duonos“ draugystė

Žinome, kad mūsų partneriai labai atidžiai renkasi, su kuo bendradarbiauti. M. Mikoliūnas pasakoja, kad pirmiausia atkreipia dėmesį į produktų sudėtį, o tada – ir į įmonės filosofiją.

„Mums svarbu, kad produktų sudėtys būtų švarios ir atitiktų mūsų standartus. Po to atidžiai peržvelgiame ir pačios įmonės veiklą. Norime, kad mūsų partneriai dirbtų tvariai, rūpintųsi aplinka ir orientuotųsi į kliento gerovę“, – sako verslininkas.

Kadangi su „Ketofood“ bendradarbiauti pradėjome 2021 m. rugpjūtį, jau galime pasidžiaugti kelerių metų draugyste. Mums smagu, kad klientai yra išgirsti ir turi vietą, kurioje gauna sveikesnės sudėties produktų ir kepinių. Manome, kad labai svarbus mitybos balansas, o tokie verslai tik padeda tai įgyvendinti.

„Ketofood“ labai rūpinasi klientais ir partneriais, komunikuoja greitai ir efektyviai. Jų verslo užmojams reikia labai atsiduoti ir sunkiai dirbti, todėl toks pavyzdys šalia įkvepia ir augina“, – linkėjimus perduoda „Biržų duonos“ regiono vadovas Virgilijus Skunčikas.

 

„Biržų duonos“ ir „Ketofood“ draugystė: bendros pastangos atliepti unikalius klientų poreikius „Biržų duonos“ ir „Ketofood“ draugystė: bendros pastangos atliepti unikalius klientų poreikius