Pastarieji metai buvo itin sudėtingi – pandemija iš pagrindų supurtė kiekvieno iš mūsų gyvenimus ir įprastą kasdienybę. Verslas skaičiavo nuostolius ir stengėsi prisitaikyti prie užgriuvusių suvaržymų, o nevyriausybinės organizacijos (NVO) ieškojo būdų, kaip nenutraukti pagalbos nepritekliuje skendinčioms bei sunkumus patiriančioms šeimoms ir jose augantiems vaikams. Visgi, karantinas turi ir teigiamų padarinių – Lietuvos įmonės ne tik siekė išgyventi, bet ir atsigręžė į pažeidžiamiausią visuomenės sluoksnį bei suskubo jam padėti.

SOS vaikų kaimai – didžiausia šeima Lietuvoje, padedanti 1000 vaikų – karantino metu džiaugiasi jaučianti stiprų ir tvirtą įmonių palaikymą. Tai, kad verslai vis labiau atsisuka į nevyriausybines organizacijas rodo stiprų bendrystės jausmą ir suvokimą, kad patekus į keblias bei sudėtingas situacijas gebame ir, svarbiausia, norime dalintis. Ne išimtis ir šeimos kepykla „Biržų duona“ noriai prisidėjusi prie Kalėdinės organizacijos iniciatyvos.

Verslas noriai dalyvauja socialinėse iniciatyvose

Lietuva šiuo įtemptu laikotarpiu tapo kaip niekada vieninga – visuomenė subrendo. Jau pirmosios pandemijos bangos metu žmonės ir įmonės suvokė, kad pagalba yra reikalinga ne tik medikams, bet ir vaikams bei sunkumus patiriančioms šeimoms. Noras padėti silpnesniems išliko ir antrojo karantino laikotarpiu. Nors vis dažniau jaučiami nuovargio dėl nesitraukiančio viruso ženklai, visuomenė vis dar nelieka abejinga svetimo skausmui.

„Be žmonių ir verslų gerumo mes negalėtume padėti vaikams, kuriems pagalbos reikia kasdien. Veikdami kartu tiesiogiai keičiame vaikų gyvenimus ir kuriame jų ateitį. Vien šilto maisto ir stogo virš galvos vaikams nepakanka, nes ne vieną nevaikišką traumą patyrę vaikai išgyti gali tik laiku gavę individualią specialistų bei užimtumo pagalbą. Tik užtikrindami nepertraukiamą pagalbą galime tikėtis, kad šie vaikai vėl ims tikėti pasaulio gerumu ir nebijos svajoti“, – sako SOS vaikų kaimų marketingo ir komunikacijos vadovė Indrė Čepulytė.

Įmonės vis dažniau susimąsto apie socialinės atsakomybės svarbą ir noriai prisideda prie įvairių organizacijų socialinių iniciatyvų. Tyrimai rodo, kad 7 iš 10 klientų mieliau rinktųsi tvarų bei aiškias vertybes turintį verslą, nors už jo paslaugas tektų sumokėti daugiau. Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktos apklausos atskleidžia, kad net 83 proc. apklaustųjų norėtų, kad jų naudojamų produktų ar paslaugų atstovai remtų labdaros organizacijas.

Tyrimai rodo, kad tvarumo iniciatyvos ir veiksmai įmonėms uždirba daugiau. Nebegalime ignoruoti to, kaip mūsų veiksmai paveiks pasaulį. Natūralu, kad iš savęs reikalaudami aukščiausių vertybių, to reikalaujame ir iš verslo.

Mažais darbais keičia vaikų kasdienybę

Šiais metais šeimos kepykla „Biržų duona“ ir SOS vaikų kaimai Lietuvos žmonėms pristatė kūčiukus, kuriuos įsigydami pirkėjai turėjo galimybę prisidėti prie Kalėdinio stebuklo sukūrimo SOS vaikų kaimai globojamiems vaikams.

Net 10 vaikų visai neseniai persikėlė į SOS vaikų kaimą ir jame pradeda naują gyvenimo etapą. Natūralu, kad pradžia visuomet būna sunki, todėl jiems skiriama intensyvi specialistų pagalba. Tik atsižvelgiant į kiekvieno vaiko individualius poreikius galima padėti jam apsiprasti naujojoje vietoje ir pradėti gydyti patirtas traumas.

„Džiaugiamės, kad kartu su „Biržų duona“ pakvietėme Lietuvos žmones atsisukti ne tik į savo, bet ir į kitas šeimas. Juk tik galvodami vieni apie kitus ir veikdami kartu galime sukurti darnią visuomenę. Šios socialinės iniciatyvos dėka, naujiesiems SOS vaikų kaimo gyventojams bus suteiktos 50 valandų jiems skirtų specialistų konsultacijų“, – teigia I.Čepulytė.

Lietuviai ir toliau noriai aukoja

Naujausi Užimtumo tarnybos duomenys rodo, kad šalyje nedarbas per metus išaugo 7,1 proc. Tačiau „Biržų duona“ vykdomasis direktorius Andrius Kurganovas džiaugiasi, kad tokiais sudėtingais metais pavyko ne tik išsaugoti kepyklos kuriamas darbo vietas, bet ir kartu su Lietuvos žmonėmis įgyvendinti visuomenei naudingas iniciatyvas.

„Ne paslaptis, jog verslai nuolat susiduria su iššūkiais pandemijos laikotarpiu. Dedamos didžiulės pastangos ne tik užtikrinti darbuotojų saugumą, išsaugoti darbo vietas, bet ir bendrai išlikti rinkoje. Natūralu, kad šiuo laikotarpiu dažniau prioritetu tampa savo, o ne kitų gerbūvis. Visgi, įžvelgėme prasmę prisidėti prie SOS vaikų kaimų inicijuotos Kalėdų socialinės akcijos. Juk tokiomis aplinkybėmis socialiai pažeidžiamiausios šeimos gauna dar mažiau dėmesio.

Pandemijos laikotarpis privertė kiekvieną asmeniškai susirūpinti savo ateitimi, o žmonės ne tik pradėjo taupyti, bet ir labai atidžiai rinktis įsigyjamas prekes. Taigi, buvome nustebinti, kad pirkėjai šiemet rinkosi mūsų kūčiukus 2,5 karto dažniau nei praėjusiais. Tikime, jog iš dalies prie to prisidėjo ir noras bent simboliškai prisidėti prie prasmingesnio tikslo“, – teigia A.Kurganovas.